Штучний дефіцит, особлива схема розпродажів і секретні магазини: які хитрі прийоми приховує бренд Zara

Штучний дефіцит, особлива схема розпродажів і секретні магазини: які хитрі прийоми приховує бренд Zara

Як відомо, Zara є найбільшим у світі ритейлером одягу. На сьогоднішній день річний оборот компанії обчислюється мільярдами доларів. І всі ці гроші Zara приносять покупці. AdMe.ru проаналізував маркетингову стратегію бренду і знайшов кілька хитрощів, за допомогою яких він чіпляє споживача.

1. Найдорожчі речі розташовані біля входу

В Zara одяг розвішаний по ціні. Відразу при вході розташовані найдорожчі речі в розрахунку на те, що покупець закохається в них з першого погляду. Згідно ідеї бренду, покупці не повинні дістатися до рядів з менш дорогим одягом. Zara робить ставку на імпульсивну поведінку: побачив захотів купив.

Для покупців, які шукають щось дешевше, призначена дальня частина магазину.

Zara

2. Одяг, взуття і сумки спеціально розташовані один над одним

В магазинах Zara немає відділів. Взуття, сумки та аксесуари розташовані в одному залі. Дизайнери магазину вже все продумали про підборі одягу.

Це досить хитрий трюк: логіка покупця відключається, так як за нього все вирішили. Залишилося лише оплатити.

Zara

3. У Zara немає реклами

Так, Zara витрачає на рекламу нікчемні 0,3 % від прибутку. Однак це не упущення маркетологів компанії, а ідеально продумана стратегія спустошення гаманця завоювання ринку.

Zara вкладає гроші в каталоги і вітринні вивіски. А у покупця створюється відчуття ексклюзивності. Якість одягу говорить сама за себе і реклами не потребує.

Покупець приходить у магазин, щоб купити річ, якої не буде в колеги/подруги/сусідки. Ексклюзивний одяг за скромні гроші. Zara круто грає на потреби людей купувати щось особливе.

Zara

4. Бренд підсвідомо впливає на вас

Zara прискіпливо стежить за розташуванням своїх бутиків, які відкриваються лише у великих торгових центрах або на головних вулицях мегаполісів.

Поряд з Zara майже завжди є якийсь елітний магазин. Zara сусідство з ультрамодними бутиками немов повідомляє покупцеві: “Наша одяг теж стильна”. А ось ціни тут нижчі. Zara дає відчути себе такими ж стильними, як і люди, які витрачають на одяг ціле стан.

Слід зазначити, що Кейт Міддлтон допомогла бренду стати трохи аристократичнее. Герцогиня є давньою прихильницею Zara.

Zara

5. Zara спеціально випускає декілька нових колекцій в сезон

Стратегія Zara швидка, швидкопсувна мода. Тепер в шопінгу немає нічого особливого: ви купуєте одяг, а потім позбавляєтеся від неї, як від черствого хліба або вологих печеньок.

Zara встигає випустити кілька нових колекцій. Кожні пару місяців ці тенденції змінюються, бренд радує покупців новою порцією нарядів.

Однак, покупці підсідають на швидку моду. Zara виробляє 450 мільйонів виробів в рік, і кожен знайде серед них щось дуже потрібне. Покупців змусили думати, що нова одяг зробить їх щасливими і стильними. Ну а якщо не вийде, то можна повернутися назад в магазин.

6. Можуть продати річ, яку не купили в інших частинах світу

Одяг Zara подорожує частіше, ніж деякі люди. Речі, які не продаються в одному магазині, перевезуть в інше.

Але якщо модель вийшла зовсім невдалою, то її переробляють. Zara вміє економити свої гроші і не викидає непродані речі.

Zara

7. Бренд створює штучний дефіцит

Zara выдрессировала своїх покупців в стилі “не встигнете купити річ зараз потім ніколи її більше не побачите”.

У покупця прокидається внутрішній хом’як: потрібно терміново запастися речі про запас. А мозок негайно отримує імпульс: “Купи це терміново”. Імпульсивні покупки вигідні для продавця, але згубні для покупця.

Zara

8. Розпродажі проходять за особливою схемою

Перед початком сезону розпродажів Zara намагається продати якомога більше речей за звичайною ціною. Магазин заповнює одяг з попередніх колекцій, а більш нові моделі знайти досить важко. На одязі з нових колекцій розвішані розпізнавальні бирки. Через пару днів вона буде продаватися набагато дешевше.

Zara

9. У Zara є секретні магазини, в яких ніколи не буде покупців

Пілотні магазини заховані в надрах іспанської штаб-квартири бренду. У різних країнах інтер’єр Zara приблизно однаковий. Команда з 30 архітекторів продумує все дрібниці.

У випробувальних магазинах досвідченим шляхом підбирають висоту вішалок, зростання манекенів і розташування кас. А все для того, щоб покупці розслабилися і зробили більше покупок.

Нагадаємо, що відомий український дизайнер і засновниця бренду DAFNA MAY Дафна Майберг поділилася інформацією про співпрацю з першою леді Оленою Зеленської.

Джерело: znaj.ua

Вхід

Вітаємо! Це форма входу для власників підприємств

Запам'ятатит мене Забули пароль?

Відновлення паролю

Register