Коловий танок залізного птаха над Тернополем (фото)


Попросились, щоби із нами розділили своє чергове здіймання над землею люди, яким доступна широта неба, які не бояться височини, облітають хмари, а крила їхніх швидких літаків під час кожного польоту вітаються із запаморочливим вітром.

«Холодно сьогодні та ще хмари над нами вітер розносять. Добре буде літання!» — каже пілот Артем, який вивозить нас подалі від Тернополя. Відвозить і привозить у поля, серед яких поблискує дахом величенька споруда. Ангар. Гараж такий собі, та не для машин, а декількох сталевих птиць, одна з яких і здійматиме скоро нас угору.

Бачимо, вже викотили надвір білого птаха з нерухомими крилами. Стоїть, чекає, доки умілий пілот відкриє, нагріє, заведе, випустить поширяти над містом, під а може ще і над хмаровинням.

Зроблено сього низькоплана у Франції, та швидше від американець, аніж француз. Має шість циліндрів. Завдяки добрій потужності посідає чільне місце серед інших монопланів у світі авіації. Розробили його спеціально для коротких зльотів та посадок. Може сідати на обмежені смуги. Ось бачите, у нього є спеціальні стійки, завдяки яким може сісти на непідготовлену поверхню… Що би ще додав… Дуже подобається мені сей літак, і завдяки аеродинаміці своїй, і за формою своєю. Дуже надійний низькоплан! — знайомить зі своїм стрімким підкорювачем піднебесся молодший пілот Антон Кучмай.

Довідались, що придбали машину у сусідньому Рівному в чемпіона України із планерного спорту. Колись сей красень піднімав на висоту планери, а зараз – тільки людей.

Нам, пілотам, не випадає сидіти без літання. За два роки має льотчик не менше 25 годин налітати, інакше втрачає ліцензію. Літання – не керування автомобілем, що сів та поїхав, коли душі завгодно. Тут ми не можемо забувати про свої навички. Не пролітав за два роки всі години – втрачаєш ліцензію. Я з Артемом літаємо постійно – понад 100 годин уже на нашому рахунку, — ділиться Антон, допомагаючи нам піднятися на сталевий апарат.

Пора відпускати птаха у небо, кажуть пілоти. А ми вмостилися всередині низькоплана, поглядаємо на простори, які у швидкім часі меншатимуть перед нами, ділитимуться на килими пасовищ, городів, лісів, дерев. Нас добре пристебнули. На чільне місце пілота сідає Артем, обернувся, очима вивчає, чи добре нам сидиться, чи готові глядіти нерівномірно розсипані будови Тернополя з кількасот метрової висоти.

Сей місткий апарат якраз на чотири пасажири розрахований. В принципі обмежень у вазі для кожного пасажира немає, якщо літати на короткі відстані. Все регулюється: чим більша вага людей, тим менше палива йде… Ще зараз зателефонуємо та повідомимо про політ. Власне, підніматися нам надто високо не потрібно – кілометр-півтори. Взагалі, оцей низькоплан розраховано піднімати на висоту до чотирьох кілометрів. Може нас літак і вище підняти, не проблема. Тільки вище чотирьох не буде чим дихати, бо на сій висоті повітря розріджене, мало кисню. Нетренована польотами людина може свідомість втратити, — роз’яснює пілот.

Вітер пробирається до нас у кабіну, яку невдовзі зачинять. Молочно-сіре хмаровиння ще незримо далеко, кошлатиться, згущується. Лише не робіться грозовими!

Особисто для мене літання – певною мірою наркотик. Якщо людина звикає до польотів – відвикнути дуже важко. От коли нельотна погода, виконуєш якісь буденні справи – так хочеться здійнятися в небо! Просто руки сверблять – за кермо літака взятися хочеться! Звичайно літання – то пречудова річ, та треба й не забувати про відповідальність. Настанови для польотів написані кров’ю пілотів. Тобто, всі правила в інструкції пілоти повинні неухильно виконувати. Як би не хотілося відірватися, не можна робити певні речі. Як от «завалювати» апарат. Бо літак – не іграшка, — підмічає Антон, допомагаючи засунути ліхтар кабіни.

Зодягнули навушники, чекаємо підняття. Низькоплан розігнався, мчить уперед, поки що не відпускає землю з-під коліс. Гуркотить, також ладиться угору. Отак декілька хвилин гулу на місці – і ми вже відірвалися, щоби зробити коловий танок над містом.

Джерело: ternopoliany.te.ua

Вхід

Вітаємо! Це форма входу для власників підприємств

Запам'ятатит мене Забули пароль?

Відновлення паролю

Register