Тури до Чорнобиля і виховання собак. На чому заробляє малий бізнес

У європейських країнах мале підприємництво – одне з джерел економічного зростання. Відкриттю бізнесу в цьому сегменті сприяє законодавство і стабільність економіки.

Дещо по-іншому йдуть справи в Україні. Тільки недавно Кабміном було затверджено план заходів щодо реалізації Стратегії розвитку малого та середнього бізнесу до 2020 року. Поки тільки держава всіляко обіцяє спростити ведення бізнесу.

Своєю чергою, український бізнес шукає нові перспективні ніші, і навіть змінює традиційні види бізнесу на незвичайні – центри для тварин, тури в екстремальні зони тощо.

Бізнес такого типу має багато переваг. Адже під час розвитку нової ніші відсутня конкуренція і низький поріг входу в бізнес. Так, стартовий капітал туристичної компанії Чорнобиль-Тур 10 років тому становив $100.

До речі, банки також зацікавлені в розвитку незвичайних бізнесів і навіть мають свою стратегію з надання фінансової підтримки, стверджує Іван Компан, засновник First Kyiv Investment Club.

Також важливим фактором під час створення бізнесу є бізнес-ідея та її презентація клієнту, стверджує Ярослав Ємельяненко, директор туристичної фірми Чорнобиль-Тур.

“Природно, ми ці тури намагаємося підносити все-таки в позитиві, з уроком, яка вартість людської помилки. Тут наочно, ви приїжджаєте і бачите. Але все-таки з позитивом. Тому що зараз, через стільки часу, це місце стало дійсно унікальним”, – говорить він і додає, що інтерес до такого виду туризму виявляють переважно іноземці.

Вартість такого туру різна – від $35 до $900 на тиждень. Усе залежить від чисельності людей у групі та кількості днів туру.

Ще один незвичайний вид бізнесу, який вже рік розвивається в Україні – центр для тварин. Для його відкриття в Києві потрібно приблизно $50 тис., розповіла засновниця проекту Dog City Сандра Іщенко.

Основний профіль цього бізнесу соціалізація, виховання собак. У центрі вони проводять час, спілкуються, грають, тренуються і з користю проводять свій денний час, говорить Іщенко.

Послуги надаються в основному за допомогою абонементної системи. “Є відвідування один раз на тиждень, двічі на тиждень, тричі на тиждень або щодня”, – додає вона. Мінімальна ціна абонемента становить 250 грн, а одноразове відвідування коштує від 500 грн.

За словами Іщенко, у клієнтській базі вже 90 власників тварин, однак проект ще не приносить прибутку: “Ми поки що дуже молоді. Проекту ще немає і року. Нам лише через місяць буде перший рік. Як і будь-який бізнес, він не може так швидко вийти на прибуток. Відповідно, ще поки прибутку немає. Але у планах він має бути. Як будь-який бізнес, це час, це напрацювання. Все має відбутися поступово своїм шляхом”.

Утім, на незвичайний бізнес також впливає і ситуація в країні. Після подій Євромайдану, власникам агентства довелося знизити вартість туру для українців майже до собівартості.

“Коли українців трохи, нам, на жаль, доводиться часто за них доплачувати. Тому що український ринок зараз у сенсі туризму тільки починає зростати”, – підкреслив Ємельяненко.

Загалом винахідливість підприємців не знає меж. Прагнення дивувати і радувати клієнтів народжує неймовірні ідеї. Новинки не завжди приносять швидке або відчутне зростання прибутків, але обов’язково сприяють зростанню бізнесу в країні.

Джерело: biz.nv.ua

Вхід

Вітаємо! Це форма входу для власників підприємств

Запам'ятатит мене Забули пароль?

Відновлення паролю

Register