Науковці повідомили, чoму одні діти читають більше, ніж інші

Науковці з Амстердамського вільного університету прийшли до висновку: схильність до читання та кількість книг, які дитина прочитує добровільно, залежать від її читацьких навичок (наприклад, грамотності та словникового запасу), а не навпаки.

В опитуваннях брали участь батьки понад 11 тисяч семирічних близнюків.

Пcихoлоги використовували інформацію про 11 559 близнюків, які наpoдилися в період з 1994 по 2004 роки; Дані про схильність дітей до читання вчені отримали з анкет, які заповнювали батьки, коли дітям було близько семи з половиною років.

Вони вказували, скільки книг у середньому кожна дитина прочитує на тиждень (до цього числа не входили комікси) і скільки разів на тиждень вони добровільно проводили час за читанням.

Ці дані порівняли з тим, скільки годин чадо присвячує іншим розвагам – іграм з друзями або перегляду телевізора. Потім дослідники оцінили читацькі навички дітей. Для цього вони підсумовували п’ять параметрів: поточну шкільну оцінку за рідної (нідерландської) мови, дві характеристики від учителя (наскільки добре дитина читає і відстає від однокласників) і результати двох тестів з читання.

Учені зробили висновок, що кількість прочитаних книг і часу, проведеного за читанням, залежить від читацьких навичок дитини, при цьому зворотна залежність не підтвердилася. На думку пcихoлогів, час, присвячений позакласному читанню, – скоріше наслідок цих навичок, ніж їх причина.

Пcихoлоги посилаються на більш ранні дослідження: згідно з ними, високий рівень навичок читання в значній мірі успадковується, що підтверджує “подвійне” дослідження. Однак автори нової праці вважають, що на схильність до читання може вплинути та середовище, що оточує дитину, – сім’я і школа. На думку вчених, батькам і педагогам слід приділяти увагу не тільки техніці читання дітей, але і мотивації.

Джерело: intermarium.news

Вхід

Вітаємо! Це форма входу для власників підприємств

Запам'ятатит мене Забули пароль?

Відновлення паролю

Register